AKREDITOVANI SEMINARI KOD ZAVODA ZA UNAPREĐIVANJE OBRAZOVANJA I VASPITANJA (ZUOV)
Augmentativna i alternativna komunikacija – izrada sredstava i primena u praksi
Kataloški broj programa: 174
Elektronski: Ne
Organizator programa: Škola za osnovno i srednje obrazovanje Milan Petrović sa domom učenika, Braće Ribnikar 32, Novi Sad, skolamp@eunet.rs, 0216616366, 0216621314, 0216616366
Autori: Svetlana Teodorović, diplomirani defektolog-surdoaudiolog, ŠOSO „Milan Petrović” sa domom učenika, Novi Sad; Milica Marić, diplomirani defektolog-oligofrenolog, ŠOSO „Milan Petrović” sa domom učenika, Novi Sad
Realizatori: Svetlana Teodorović, diplomirani defektolog-surdoaudiolog, ŠOSO „Milan Petrović” sa domom učenika, Novi Sad; Milica Marić, diplomirani defektolog-oligofrenolog, ŠOSO „Milan Petrović” sa domom učenika, Novi Sad
Oblast: deca/učenici kojima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju
Kompetencija: kompetencije za poučavanje i učenje
Prioritetna oblast: Metodika rada sa decom/učenicima kojima je potrebna dodatna obrazovna podrška (rad sa decom iz osetljivih grupa, decom sa smetnjama u razvoju, migrantima…)
Opšti ciljevi: Implementacija tehnika augmentativne i alternativne komunikacije u radu sa decom/učenicima sa otežanom i nerazvijenom verbalnom komunikacijom.
Specifični ciljevi: Upoznavanje sa razvojnim tokom komunikacije kod dece. Ukazivanje na rane znake zastoja u komunikaciji. Informisanje o neophodnosti korišćenja tehnika augmentativne i alternativne komunikacije kao instrumenata zamene ili dopune govorne produkcije kod dece/osoba sa nerazvijenom ili otežanom verbalnom komunikacijom. Upoznavanje oblika i sredstava potpomognute komunikacije i adekvatan odabir istih prema sposobnostima dece/učenika. Predstavljanje načina izrade i izrada sredstava za primenu AAK u praksi.
Broj učesnika: 30
Trajanje programa: dana: 1; bodova: 8
Pedagoški metod Marije Montesori i njegova primena u vaspitno-obrazovnom radu
Kataloški broj programa: 188
Elektronski: Ne
Organizator programa: Škola za osnovno i srednje obrazovanje Milan Petrović sa domom učenika, Braće Ribnikar 32, Novi Sad, skolamp@eunet.rs, 0216616366, 0216621314, 0216616366
Autori: Danijela Dapčević Martić, Magistar , ŠOSO „Milan Perović„ sa domom učenika, Novi Sad; Milica Erceg, profesor , OŠ „Petefi Šandor„ , Novi Sad; Svetlana Panić, Profesor francuskog jezika i knj, ŠOSO „Milan Petrović„ sa domom učenika, Novi Sad;
Realizatori: Danijela Dapčević Martić, Magistar , ŠOSO „Milan Perović„ sa domom učenika, Novi Sad; Milica Erceg, profesor , OŠ „Petefi Šandor„ , Novi Sad;
Oblast: Deca/učenici kojima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju
Kompetencija: kompetencije za poučavanje i učenje
Prioritetna oblast: Metodika rada sa decom/učenicima kojima je potrebna dodatna obrazovna podrška (rad sa decom iz osetljivih grupa, decom sa smetnjama u razvoju, migrantima…)
Opšti ciljevi: Unapređenje kompetencija za poučavanje i učenje metodologijom Montesori pedagogije i primenom naučenog u radu sa decom redovne populacije i decom sa smetnjama u razvoju stavljajući dete u aktivnu ulogu otkrivanja znanja.
Specifični ciljevi: Upoznavanje učesnika sa osnovnim načelima vaspitnog rada po Montesori pedagogiji (praćenje perioda posebne osetljivosti za usvajanje određenih sadržaja, uvažavanje različitih mogućnosti svakog deteta za usvajanje znanja, stvaranje podsticajne sredine za učenje primenom Montesori didaktičkih materijala, radni ciklus, poštovanje postignute koncentracije, doslednost, samodisciplina). Upoznavanje učesnika sa osnovnim pravilima ponašanja u Montesori prostoru. Predstavljanje bogatog Montesori didaktičkog materijala prezentovanjem njegove upotrebe i isticanjem direktnog i indirektnog cilja i stavljanje učesnika u aktivnu ulogu uvežbavanja prezentovanog. Prenošenje iskustva primene navedenog metoda u radu sa decom sa smetnjama u razvoju.
Broj učesnika: 30
Trajanje programa: dana: 2; bodova: 13
Asistivna tehnologija – podrška obrazovanju dece sa smetnjam u razvoju
Kataloški broj programa: 190
Elektronski: Ne
Organizator programa: Škola za osnovno i srednje obrazovanje Milan Petrović sa domom učenika, Braće Ribnikar 32, Novi Sad, skolamp@eunet.rs, 0216616366, 0216621314, 0216616366
Autori: Mirjana Lazor, diplomirani školski pedagog, ŠOSO „Milan Petrović„ sa domom učenika, Novi Sad;
Realizatori: Mirjana Lazor, diplomirani školski pedagog, ŠOSO „Milan Petrović„ sa domom učenika, Novi Sad; Martin Kalamković, diplomirani učitelj – master, ŠOSO „Milan Petrović„, sa domom učenika, Novi Sad; Nevena Ivković, elektrotehničar računara, ŠOSO “Milan Petrović” sa domom učenika, Novi Sad;
Oblast: deca/učenici kojima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju
Kompetencija: kompetencije za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika
Prioritetna oblast: Metodika rada sa decom/učenicima kojima je potrebna dodatna obrazovna podrška (rad sa decom iz osetljivih grupa, decom sa smetnjama u razvoju, migrantima…)
Opšti ciljevi: Osnaživanje nastavnika za inkluzivno obrazovanje usvajanjem teorijskih i praktičnih znanja iz oblasti asistivne tehnologije (AT), alternativne i potpomognute komunikacije i primene principa univerzalnog dizajna u školskom okruženju
Specifični ciljevi: Usvajanje osnovnih znanja o asistivnoj tehnologiji i načinu njenog korišćenja u različitim domenima funkcionisanja dece/učenika sa smetnjama i teškoćama u razvoju (pozicioniranje, kretanje, podrška učenju, komunikacija, pristup računarima). Informisanje o značaju procene potreba za korišćenjem AT kao i procedurama oko nabavke AT sredstava za pojedinačno dete/ učenika, Usvajanje osnovnih znanja o potpomognutoj komunikaciji (AAC). Usvajanje znanja o prilagođavanju standardnog Microsoft softvera za učenike sa smetnjama u razvoju. Osposobljavanje nastavnika za prilagođavanje klasičnih i elektronskih nastavnih materijala specifičnim potrebama učenika. Osposobljavanje nastavnika za izradu jednostavnih i jeftinih AT sredstava od raspoloživih materijala
Broj učesnika: 30
Trajanje programa: dana: 1; bodova: 8
Vizuelne strategije za razvoj komunikacije i socijalizacije kod dece sa smetnjama iz spektra autizma
Kataloški broj programa: 191
Elektronski: Ne
Organizator programa: Škola za osnovno i srednje obrazovanje Milan Petrović sa domom učenika, Braće Ribnikar 32, Novi Sad, skolamp@eunet.rs, 0216616366, 0216621314, 0216616366
Autori: Milica Marić, Diplomirani defektolog-oligofrenolog, ŠOSO „Milan Petrović” sa domom učenika, Novi Sad; Svetlana Teodorović, diplomirani defektolog-surdoaudiolog, ŠOSO „Milan Petrović” sa domom učenika, Novi Sad; Dragana Stanisavljević, diplomirani defektolog-oligofrenolog, ŠOSO „Milan Petrović” sa domom učenika, Novi Sad;
Realizatori: Milica Marić, Diplomirani defektolog-oligofrenolog, ŠOSO „Milan Petrović” sa domom učenika, Novi Sad; Svetlana Teodorović, diplomirani defektolog-surdoaudiolog, ŠOSO „Milan Petrović” sa domom učenika, Novi Sad; Dragana Stanisavljević, diplomirani defektolog-oligofrenolog, ŠOSO „Milan Petrović” sa domom učenika, Novi Sad;
Oblast: deca/učenici kojima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju
Kompetencija: kompetencije za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika
Prioritetna oblast: Metodika rada sa decom/učenicima kojima je potrebna dodatna obrazovna podrška (rad sa decom iz osetljivih grupa, decom sa smetnjama u razvoju, migrantima…)
Opšti ciljevi: Jačanje kompetencija nastavnika i vaspitača u radu sa učenicima/decom sa smetnjama iz spektra autizma kroz implementaciju vizuelnih strategija
Specifični ciljevi: Upoznavanje sa karakteristikama funkcionisanja dece koja imaju smetnje iz spektra autizma. Usvajanje principa komunikacije. Informisanje o značaju i primeni vizuelnih strategija u radu sa decom sa smetnjama iz spektra autizma za razvoj komunikacijskih i socijalnih veština. Predstavljanje konkretnih sredstava i materijala kao vid horzontalne podrške.
Broj učesnika: 30;
Trajanje programa: dana: 1; bodova: 8
Deca sa smetnjama u razvoju i preporuke za rad sa njima
program se izvodi putem Interneta
Kataloški broj programa: 196
Elektronski: Da
Organizator programa: Škola za osnovno i srednje obrazovanje Milan Petrović sa domom učenika, Braće Ribnikar 32, Novi Sad, skolamp@eunet.rs, 0216616366, 0216621314, 0216616366
Autori: Mirjana Lazor, Diplomirani školski pedagog, ŠOSO „Milan Petrović„ sa domom učenika;
Realizatori: Mirjana Lazor, Diplomirani školski pedagog, ŠOSO „Milan Petrović„ sa domom učenika; Ljiljana Došen Došen, diplomirani psiholog, Save the Children International; Martin Kalamković, Diplomirani učitelj, ŠOSO „Milan Petrović„, sa domom učenika, Novi Sad;
Oblast: deca/učenici kojima je potrebna dodatna podrška u obrazovanju
Kompetencija: kompetencije za podršku razvoju ličnosti deteta i učenika
Prioritetna oblast: Metodika rada sa decom/učenicima kojima je potrebna dodatna obrazovna podrška (rad sa decom iz osetljivih grupa, decom sa smetnjama u razvoju, migrantima…)
Opšti ciljevi: Unapređenje kvaliteta obrazovno-vaspitnog procesa podizanjem nivoa kompetencija vaspitača i nastavnika za rad u inkluzivnom okruženju, sticanjem znanja i veština potrebnih za efikasniji rad sa decom sa smetnjama u razvoju
Specifični ciljevi: Razumevanje inkluzivne filozofije (kulture, politike i prakse), Usvajanje znanja o deci sa specifičnim smetnjama u razvoju i implikacijama smetnji na proces učenja, Uviđanje značaja primene metoda usmerenih na dete, Usvajanje znanja o različitim načinima prilagođavanja nastavnih saržaja, metoda, oblika i sredstava individualnim sposobnostima učenika, Usvajanje znanja o strukturi, sadržaju, načinu izrade, implementaciji i evaluaciji IOP-a, Usvajanje znanja o načinima razvijanja partnerskog odnosa sa roditeljima, Upoznavanje sa osnovnim preduslovima i postupcima za uspešnu inkluziju dece sa smetnjama u razvoju, Sagledavanje konkretnih mogućnosti podrške u nastavnom procesu u kontekstu specifičnih potreba i životne perspektive.
Broj učesnika: 30
Trajanje programa: nedelja: 4; bodova: 16