Vrsta projekta:
Erasmus+ KA210-SCH (mali partnerski projekat)
Trajanje projekta:
2 godine (od 31.8.2024. do 30.8.2026)
Učesnici:
– Zavod ,,Bela breza”, Ormož (Slovenija) – koordinator;
– Centar za odgoj i obrazovanje ,,Tomislav Špoljar”, Varaždin (Hrvatska) – partner;
– Škola za osnovno i srednje obrazovanje ,,Milan Petrović” sa domom učenika, Novi Sad (Srbija) – partner;
– Društvo ,,Sožitje” – društvo za pomoć osobama s intelektualnim teškoćama u opštinama Ormož, Središče ob Dravi i Sveti Tomaž (Slovenija) – partner.
Vrednost projekta:
60.000 evra.
Ciljevi:
Glavna svrha projekta je prepoznavanje, razvijanje i proširivanje mogućnosti inkluzije osoba sa smetnjama u razvoju u različitim razdobljima života i u različitim oblastima delovanja. Različitim zajedničkim aktivnostima želimo da povežemo organizacije u lokalnom i međunarodnom okruženju i pokrenemo načine za dugoročno izvođenje inkluzivnih aktivnosti. Verujemo da ćemo time podržati polaznike u njihovom profesionalnom i ličnom razvoju.
Aktivnosti:
Organizovaćemo kontinuirane inkluzivne radionice na lokalnom i međunarodnom nivou, u koje ćemo uključivati osobe sa smetnjama u razvoju i njihove vršnjake različitih uzrasta i sposobnosti. Radionice će imati različite sadržaje (socijalne i komunikacijske veštine, mentalno zdravlje, sport, slobodno vreme, umetnost…), a bavićemo se i prioritetnim područjima Evrope (digitalno, zeleno, inkluzivno, aktivno učestvovanje…). Projektom su predviđene aktivnosti i alati za evaluaciju, koji će nam dati uvid u delotvornost i rezultate projekta. Diseminacijskim aktivnostima doprećemo i do šire stručne i laičke javnosti.
Očekivani rezultati projekta:
- model i program inkluzivnih radionica;
- web-stranica projekta;
- e-priručnik za stručne i laičke radnike;
- popis primera dobre prakse;
- primena različitih (novih) oblika inkluzivnog uključivanja osoba sa smetnjama u razvoju;
- preporuke ustanovama o osiguravanju finansijskih i organizacijskih mogućnosti za kontinuirano organizovanje inkluzivnih radionica (unutar i između ustanova, na lokalnom i nacionalnom nivou);
- pozitivna promena u razumevanju i prihvatanju različitosti;
- razvijanje senzibilteta okoline za uključivanje osoba sa smetnjama u razvoju.
Finansirano sredstvima Evropske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Evropske unije ili Evropske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Evropska unija ni EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih.